ЈавностМЕДИЈИ/ КУЛТУРА/ КЊИЖЕВНОСТ/ ДРУШТВО/ ЕКОНОМИЈА/ ТУРИЗАМ
19/10/2025
Истакнуто Образовање

Дани медијске и информационе писмености 23. до 31. октобра

  • октобар 15, 2025
  • 1 мин читања
Дани медијске и информационе писмености 23. до 31. октобра

Овогодишња кампања „Дани медијске и информационе писмености“ одржаће се под мотом „Дигитално снажни“ од 23. до 31. октобра 2025. годинеКампању, пету по реду, организује Регулаторна агенција за комуникације у сарадњи и уз учешће чланица Мреже за медијску и информациону писменост.

Кампања је покренута с циљем истицања друштвеног значаја медијске и информационе писмености и промоције пројеката различитих актера у овој области, по узору на сличне тематске кампање у другим државама, али и регионалне и глобалне кампање као што су „EU Media Literacy Week“ или Унескова „Глобална седмица МИП“.

Школе се у кампању могу укључити на различите начине:

  • креирањем медијских садржаја различитих формата, као што су текстови за школске новине, веб-страницу школе, налоге на друштвеним мрежама школе, за веб-страницу medijskapismenost.ba, постери, мимови и сл. на тему овогодишње кампање „Дигитално снажни“ уз менторску помоћ наставника;
  • анимирањем ученика, чланова новинарских или сличних секција да напишу текст за веб-страницу medijskapismenost.ba у којем би својим вршњацима препоручивали квалитетне медијске садржаје намијењене њиховом узрасту, као што су прикази филмова, видео-игара, подкаста, апликација и других едукативних садржаја;
  • организовањем посјете ученика медијској кући или компанији која се бави пружањем информационо-комуникационих услуга;
  • организацијом предавања или дискусије на неку од актуелних и ученицима интересантних тема из домена медијске и информационе писмености у оквиру наставе или ваннаставних активности, а за шта се могу користити и ресурси с веб-странице https://medijskapismenost.ba/;
  • пројекцијом филма или других едукативних аудио-визуелних медијских садржаја као основом за дискусију на теме из области медијске и информационе писмености у просторијама школе;
  • организовањем изложбе ликовних радова, фотографија, постера и сл. на теме из области медијске и информационе писмености у холу школе;
  • анимирањем школских секција да креирају садржаје или организују активности на теме из области медијске и информационе писмености;
  • подстицањем ученика да једну седмицу воде дневник медијских навика, анализирају их, као и емоције везане за кориштење и креирање медијских садржаја;
  • наставници се могу укључити на Европску образовну платформу за школе (ESEP) и највећу заједницу наставника у Европи eTwinning платформу које подржава Агенција за предшколско, основно и средње образовање и професионално се усавршавати кроз учешће у eTwinning пројектима, вебинарима и семинарима;
  • ученици се могу подстицати на критичко размишљање на eTwinning платформи, кроз пројекте и сарадњу, при чему наставници играју кључну улогу у подучавању ученика како да разликују поуздане информације од лажних вијести и дезинформација;
  • организацијом тематског предавања за родитеље, наставнике или тематског родитељског састанка на тему дјеца и медији;
  • анимирањем школских библиотека да се укључе у обиљежавање кампање.

извор: Медијска писменост