Будућност је стигла: VISA најављује нову еру трговине уз помоћ вјештачке интелигенције

На догађају „Visa Global Product Drop“, представљена је нова ера трговине у којој вјештачка интелигенција омогућава потрошачима да на паметнији и интуитивнији начин откривају и купују производе и услуге.
„Како се појављују нови начини плаћања, они морају функционисати у мрежи која је увијек активна, безбједна, скалабилна и неприкосновено иновативна,“ изјавио је ЦЕО компаније Visa, Рајан Мекинерни. „Користимо снагу наше мреже и деценије искуства и стручности да бисмо увели нове производе и рјешења која ће трансформисати трговину и донијети повјерење и сигурност АИ-подржаним плаћањима.“
Visa je започела „Global Product Drop“ откривајући како комбинација вјештачке интелигенције и дигиталне трговине ће направити значајну промјену у начину на који потрошачи откривају и купују производе и услуге. У блиској будућности, потрошачи ће овластити АИ посреднике да претражују, бирају, купују и управљају у њихово име. Да би то било могуће, посредницима ће морати да уживају повјерење не само корисника, већ и банака и продаваца. Visa обезбјеђује то повјерење у АИ трговину омогућавајући партнерима – АИ платформама, технолошким компанијама, банкама, fintech играчима, трговцима и другима – једноставан приступ мрежи. Ово је сљедећи корак у намјери компаније Visa да повеже што већи број купаца и продаваца кроз беспријекорно и безбједно дигитално плаћање.

Као главни дио најаве, компанија је представила Visa Intelligent Commerce, револуционарну иницијативу која отвара Visa мрежу за програмере и инжењере који креирају прву генерацију праве АИ трговине. Такође су најављена нова партнерства везана за стабилне криптовалуте, као и проширење платформе Flex Credential и нови производи и услуге који нуде више начина за плаћање и примање уплата.
Представљена побољшања омогућиће сљедећи талас трговине и кретања новца.
Visa Intelligent Commerce: Нова ера
У последњих 25 година, мрежа компаније Visa је обрадила 3.3 билиона трансакција. Виса планира да инфраструктуру, стандарде и могућности физичке и дигиталне трговине прошири и на АИ трговину. Ускоро ће потрошачи овлашћивати АИ посреднике путем АИ платформи да користе Visa картица (којих данас има 4.8 милијарди) код било ког трговца који прихвата плаћања (тренутно их има преко 150 милиона) за било коју сврху плаћања.
„Традиционално, Виса је користила АИ за заштиту потрошача, посебно у борби против превара. Сада ћемо такође користити АИ и за оснаживање потрошача, темељно мијењајући дигиталну трговину како би била личнија, релевантнија и пријатнија,“ додао је Мекинерни. „За било који АИ сценарио трговине, плаћање је кључни чинилац успијеха. Без плаћања нема трговине – и ту долази до изражаја стручност и повјерење коју Visa са собом носи.“
Како би убрзала АИ трговину, компанија сурађује са водећим АИ платформама и брендовима које потрошачи и трговци већ свакодневно користе, укључујући Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Stripe и Samsung Самсунг.
„Видимо огроман потенцијал у улози коју ће АИ посредници играти у трговини – од аутоматизације свакодневних задатака попут поручивања намирница, до комплекснијих процеса попут резервације траженог ресторана или концерта,“ рекао је Џек Форестел, главни директор производа и стратегије у компанији Visa. „Ово ће бити промјена која ће донијети више магије и практичности у корисничко искуство и заувијек промјенити начин на који купујемо.“